Psychologia wyprzedaży + ciekawostka na temat Black Friday
Psychologia wyprzedaży + ciekawostka na temat Black Friday
Psychologia wyprzedaży + ciekawostka na temat Black Friday.
Większość rabatów działa na zasadzie pilności i reguły niedostępności, ponieważ rabaty są dostępne tylko przez określony czas. Jeśli ludzie nie kupią produktu teraz, po obniżonej cenie, prawdopodobnie stracą trochę pieniędzy w przyszłości. W grę wchodzi pilność (urgency effect). Właśnie ten lęk przed przegapieniem jest powodem, dla którego działają rabaty.
Zgodnie z zasadą przyjemności (wchodzi w skład teorii Freuda) i Teorią Ukierunkowań Regulacyjnych (Regulatory Focus Theory) ludzie szukają przyjemności i unikają bólu. Oczekiwanie na utratę rabatu jest zdecydowanie bólem, którego jednostki będą chciały uniknąć.
A teraz obiecana ciekawostka na temat Black Friday.
Od wieków przymiotnik „czarny” był stosowany do dni, w których zdarzały się nieszczęścia.
Pierwsze odnotowane użycie terminu „Czarny Piątek” odnosiło się nie do świątecznych zakupów, ale do kryzysu finansowego, a konkretnie do krachu na amerykańskim rynku złota 24 września 1869 roku.
Podobają Ci się takie konkretne porady biznesowe i psychologiczne?
Możesz je otrzymywać bezpośrednio na swój email, tutaj możesz się zapisać:
https://www.rafalszrajnert.pl/newsletter/
Daj follow na Facebook: https://www.facebook.com/rafalszrajnertcoaching
Daj sub na Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCp3v4HZdCe_U1TBdjtrPnVQ
Strona główna: https://www.rafalszrajnert.pl/
#psychologia #rozwojosobisty #niezależność #dochód #dochódpasywny #biznes #własnybiznes #własnafirma #pracaipasja #mlm #marketingsieciowy #strategiasprzedaży #rozwójosobisty #networkmarketing #technikisprzedaży #lider #awans #inwestycje #zostańliderem #przedsiębiorczosc #przedsiębiorca #pracaonline #pracawdomu #rozwójzawodowy #zostańszefem #planowanie #budżet #oszczędności #czasdlarodziny #współpraca #szkolenia
Komentarze
Prześlij komentarz